Notice: Undefined index: ref in /home/agap/public_html/include/url.php on line 61

Notice: Undefined index: language in /home/agap/public_html/include/url.php on line 63

Notice: Undefined offset: 0 in /home/agap/public_html/include/url.php on line 63

Notice: Undefined index: command in /home/agap/public_html/include/url.php on line 65

Notice: Undefined offset: 0 in /home/agap/public_html/include/url.php on line 65

Notice: Undefined variable: str in /home/agap/public_html/include/url.php on line 93

Notice: Undefined index: file in /home/agap/public_html/index.php on line 63

Notice: Undefined index: HTTP_X_FORWARDED_FOR in /home/agap/public_html/include/useful.php on line 144

Notice: Undefined index: p_user_command in /home/agap/public_html/include/user.php on line 21

Notice: Undefined index: user in /home/agap/public_html/include/user.php on line 32

Notice: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' in /home/agap/public_html/index.php on line 98
Klub malucha Wrocław Baśniowa Kraina

Zajęcia dodatkowe

1. Zajęcia logopedyczne, logo rytmiczne.
Zajęcia logopedyczne prowadzone są osobno dla każdej z grup wiekowych mają na celu usprawnienie narządów artykulacyjnych dziecka przygotowując go do prawidłowego mówienia. Są to systematycznie prowadzone podstawowe ćwiczenia logopedyczne aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia fonacyjne.
Celem zajęć logo rytmicznych jest poprawienie ogólnej kondycji psycho-fizycznej dziecka poprzez aktywnosć ruchową, odreagowanie napięć oraz pozbycie się negatywnych emocji. Podczas zajęć łączone są muzyka, ruch i mowa. Wśród programów stosowanych podczas zajęć znajdują się:
- elementy rytmiki Emila Jaques-Dalcroze'a - ścisły związek ruchu z muzyką,
- koncepcja Carla Orffa polegająca na syntezie muzyki, ruchu oraz słowa - w ćwiczeniach stosowane są odpowiednio dobrane instrumenty perkusyjne (instrumentarium Orffa),
- elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - ćwiczenia umożliwiają dzieciom poznawanie własnego ciała, zbobywać pewnosć siebie, a także pomagają nawiązać kontakt w grupie,
- elementy metody M.CH. Knilla - rozwijają kontakt społeczny, świadomosć własnego ciała (rąk, nóg, ramion, stóp itp.).

2. Zajęcia ogólnorozwojowe z psychologiem
Zajęcia prowadzone przez psychologa mają na celu stymulację oraz wspomaganie wszystkich sfer rozwoju dziecka. Psycholog współpracuje z rodzicami dzieci oraz opiekunami odpowiadając na pytania. Planujemy również we współpracy z Panią psycholog prowadzić warsztaty dla rodziców.

3. Zajęcia z fizjoterapeutą 
Prowadzone zajęcia mają na celu usprawnić ruchowo dzieci, kształtują koordynację wzrokowo - ruchową, wyobraźnię przestrzenną, oraz pomagają korygować wady postawy.


4. Zajęcia z kynoterapii  - edukacja i zabawa z psem.
Dogoterapia jedna z metod rehabilitacji, w której odpowiednio przeszkolony pies wspomaga terapię w wieloprofilowym usprawnianiu dzieci i dorosłych, a także pomaga osobom starszym czy zagubionym w zachowaniu lub nawiązywaniu kontaktów ze światem zewnętrznym. W trakcie dogoterapii można realizować następujące cele:

Cele ogólne

  • zwiększenie poczucia bezpieczeństwa,
  • pobudzenie zmysłów: wzrok, słuch, dotyk i węch,
  • wydłużenie czasu koncentracji uwagi,
  • umożliwia rozpoznawanie części ciała człowieka i psa,
  • rozwija myślenie przyczynowo - skutkowe,
  • zmniejsza nadwrażliwość na bodźce dotykowe,
  • ułatwienie nawiązywania kontaktów,
  • wyzwolenie potrzeb spontanicznej komunikacji,
  • rozwijanie funkcji opiekuńczych,
  • niwelowanie blokady lęków przed zwierzętami,
  • wytwarzanie swoistych więzi człowiek - pies.
Tematyka zajęć - dzieci do 3 lat :
  1. Ustalamy z dziećmi reguły spotkań z pieskiem, jak należy się zachować w obecności psa,
  2. Przedstawienie psa, jaka to rasa, jak ma na imię, co lubi robić,
  3. Poznawanie i uczenie się przedmiotów psa, czym pies się żywi, zajęcia z pielęgnacji psa,
  4. Pies moim bezpiecznym przyjacielem,
  5. Zajęcia ze stymulacji zmysłu dotyku,
  6. Zajęcia ze stymulacji zmysłu zapachu,
  7. Zajęcia na koordynację ruchową, sportowe,
  8. Kształtowanie umiejętności porównywania elementów budowy ciała człowieka i psa (dostrzeganie różnic i podobieństw. Usprawnianie koordynacji ruchowej i kontroli dłoni)
  9. Poszukiwanie psich skarbów prowadzenie psa na lince.
    Zajęcia trwają 60 minut. Każda lekcja obejmuje edukacje i zabawę , w której uczestniczy czynnie pies.
5. Zajęcia z języka angielskiego
Zajęcia prowadzone przez dyplomowaną lektorkę języka angielskiego. Celem zajęć jest poprzez zabawę wprowadzenie dzieci w świat języków obcych. Czas zajęć tj. 15 min z każdą grupą wiekową zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
 

 6. Spektakle teatralne
Składa się z zespołu profesjonalnych aktorów, którzy swoje ambicje artystyczne związali z najmłodszymi widzami.Teatr Urwis powstał by dzielić się z dziećmi pasją do teatru i uwrażliwiać ich spojrzenie na rzeczywistosć. Ich spektakle w mądry sposób bawią, uczą i w tym duchu starają sie wychowywać. Wystawiane bajki są interaktywne - dzieci biorą czynny udział w przedstawieniu oraz występują w niektórych scenach z aktorami. Przedstawienia teatralne wyreżyserowane są na podstawie autorskich scenariuszy, w których wciągająca fabuła i zabawne gagi przykuwają uwagę najmłodszych widzów.
Czas trwania przedstawienia: 45 min.
7. Zajęcia umuzykalniające "Koncert jak z Bajki" .
Koncerty edukacyjne jako "Koncert jak z Bajki" cyklicznie, co miesiąc prezentuje nowy 30 minutowy program swojego autorstwa. Tematem przewodnim jest za każdym razem inny instrument muzyczny. Przy akompaniamencie instrumentu muzycznego dzieci przenoszone są w świat autorskich bajek, które opowiadają nie kto inny tylko pacynki. W roku szkolnym 2019/2020 proponuje nam następujące tematy:
1. "Bajka o chłopcu, któremu smoczyca ukradła klawisze" - instrument klawiszowy,
2. "Bajka o Krzysiu i jego mamie" - klarnet,
3. "Bajka o duszkach instrumentów" - akordeon, flet, gitara,
4. "Bajka o zaczarowanych sankach" - kolędy i pastorałki z keybordem,
5. "Bajka o królewnie zaczarowanej w mrówkę" - perkusja,
6. "Bajka o torcie, olbrzymie i duchu klauna" - skrzypce,
7. Bajka z akompaniamentem gitary
8. "Bajka o wycieczce do lasu i zabawie w chowanego" - fagot
9. "Bajka o tym jak chłopiec szukał rodziców" - flet
10. "Bajka o kocie, kanarku i papudze" - z wakacyjnie szumiącymi falami i śpiewem.

 

  8. Zajęcia terapii zajęciowej
Podczas zajęć będą wykorzystywane różne metody i techniki z zakresu terapii zajęciowej, mającej na celu wspomaganie rozwoju dziecka. Działaniami będą objęte wszystkie dzieci uczęszczające do żłobka. Jest to proces, na który składają się poszczególne elementy: obserwacja wstępna, określenie celów terapii, dobór metod i technik, planowanie, prowadzenie zajęć, ewaluacja.
Wszystkie zajęcia dodatkowe odbywają się od września do czerwca.